قائم مقام سازمان مدارس گفت: اصول طراحی رزمایش سفارت‌خانه مقاومت بنا بر این بوده که مدارس کنشگری در عرصه‌های اجتماعی و نقش آفرینی داشته باشند. مدارس باید یکی از کانون‌های پیشران محلی باشند و در محلات خود بتوانند اثرگذار باشند.

۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کنشگری دانش آموزان در عرصه اجتماعی و بین المللی در رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام مبینی قائم مقام سازمان مدارس صدرا در نشست خبری «رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت» که صبح امروز یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در ساختمان رزمندگان اسلام برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر، دهه فجر را آغاز ساختار مقاومت در تاریخ معاصر عنوان کرد و بیان کرد: در سال ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی ساختار مقاومت ذیل حکومت شیعی شکل گرفت و روز به روز گسترش پیدا کرد.

وی افزود: رزمایش سفارت‌خانه مقاومت از ابتدای مهرماه امسال با شعار هر مدرسه یک سفارت‌خانه و هر دانش آموز یک سفیر آغاز شده است.

مبینی با بیان اینکه نقش آفرینی نهاد مدرسه در این عرصه مهم‌ترین اتفاقی بود که رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت روی آن ایستاد و رقم زد، ابراز کرد: مدارس باید سنگر مدرسه و سفارت‌خانه‌ای از اندیشه مقاومت باشند.

قائم مقام سازمان مدارس صدرا با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با معلمان و مسئولان آموزش و پرورش تهران در سال ۱۳۶۸ گفت: رهبر انقلاب در آن سال خطاب به معلمان فرمودند: در حقیقت سنگر اصلی مبارزه با استکبار جهانی همین سنگر مدرسه و تعلیم و تربیت است. امروزه این سنگر توانسته با تربیت دانش آموزانی گام‌های خوبی بردارد.

وی افزود: اصول طراحی رزمایش سفارت‌خانه مقاومت بنا بر این بوده که مدارس کنشگری در عرصه‌های اجتماعی و نقش آفرینی داشته باشند. مدارس باید یکی از کانون‌های پیشران محلی باشند و در محلات خود بتوانند اثرگذار باشند.

حجت الاسلام مبینی یکی از اهداف رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت را کنشگری نهاد مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی عنوان کرد و اظهار کرد: دومین هدف این رزمایش به میدان آمدن و به پاخاستن دانش آموزان بود. دانش آموزان باید نقش خود را در حرکت کلان نظام اسلامی پیدا کنند و در عرصه مقاومت نقش آفرینی داشته باشند. در این رزمایش نقش آفرینی دانش آموزان و میدان داری آنان اهمیت زیادی دارد.
 
قائم مقام سازمان مدارس صدرا گفت: در رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت اصل ملی دیده شد. مدرسه باید جلو بیاید و مدیر محترم سکاندار اصلی و معاونین در کنار ایشان باشند و دانش آموزان نیز میدان‌دار تبیینی باشند.

وی ادامه داد: رعایت بوم مدرسه در رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت دیده شد و در این رزمایش دست مدیران مدارس از اینکه چه عملیات و ماموریت و اقدامی برای تبیین داشته باشیم باز بود.

حجت الاسلام مبینی افزود: در گام اول انواع و اقسام ماموریت‌هایی که به مدارس داده شد و هر مدیر باید هسته مقاومت را شکل می‌داد و راهبری جریان سفارت‌خانه در مدرسه توسط آنها رقم می‌خورد. سطح اول میدانی در درون مدرسه بود و دانش آموزان عملیات‌هایی را برای تبیین جریان مقاومت در مدرسه رقم زدند.

قائم مقام سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که دانش آموزان خوب انجام دادند تبیین جریان مقاومت برای دیگر دانش آموزان بود، اضافه کرد: در مرحله بعد رزمایش مدرسه به مدرسه صورت گرفت تا دیگر مدارس را به سفارت‌خانه مقاومت تبدیل کنند.

وی ماموریت شهری، برپایی ایستگاه فرهنگی تبیینی و برگزاری همایش شهری سفیران مقاومت را از دیگر اقدامات دانش آموزان در رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت عنوان کرد و گفت: هدف اصلی رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت کنشگری و به میدان آمدن دانش آموزان بود. 

حجت الاسلام مبینی افزود: در این رزمایش ۸۵۰ مدرسه ابتدایی و متوسطه از ۳۱ استان کشور وارد میدان شدند.

قائم مقام سازمان مدارس صدرا گفت: در رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت روایت پیشرفت مقاومت و دستاوردهای جمهوری اسلامی و دیگر کشورها در این عرصه توسط دانش آموزان تبیین خواهد شد تا دانش آموزان رویای مقاومت را ترسیم کنند. رویای مقاومت دانش آموزان را به این کار واخواهد داشت تا آینده‌ای را ترسیم کنند تا خودشان نقش آفرین جبهه مقاومت باشند.

حجت الاسلام مبینی در ادامه بیان کرد: سه ماموریت جدید با عنوان زنگ مقاومت، برپایی سنگر مقاومت و جمعه‌های مقاومت به رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت اضافه شده است.

وی اظهار داشت: در رزماشیش ملی سفارت‌خانه مقاومت تولیداتی به دست خود دانش آموزان رقم خواهد خورد تا دانش آموزانی که وارد عرصه مقاومت می‌شوند برای ایفای نقش خود در این پیچ تاریخی گام‌هایی را بردارند. رهبر انقلاب در روز ۱۳ آبان و دیدار با دانش آموزان سراسر کشور درخواست داشتند تا دانش آموزان نگاه بین المللی داشته باشند و با دانش آموزان دیگر کشورها مراوده فکری داشته باشند. برهمین اساس هسته سفیران مجازی مقاومت در مدارس در حال شکل گیری است و دانش آموزانی که در فضای مجازی و بستر رسانه فعالیت دارند وارد میدان خواهند شد. 

قائم مقام سازمان مدارس صدرا تاکید کرد: ادبیات مقاومت تمام شدنی نیست و به دنبال این هستیم این رزمایش را به یک رزمایش دائمی و بین المللی تبدیل کنیم تا هر دانش آموز بتواند در بستر مقاومت کنشگری داشته باشد.

در ادامه این نشست امید میرزای شیرازی مقام مسئول سازمان مدارس الگوی صالح با اشاره به اهداف گام دوم رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت گفت: سفارت‌خانه‌های مقاومت یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی خواهد بود و یک رویداد کاملا فرهنگی و تربیتی و حافظ منافع خواهد بود.

وی افزود: از طریق زیرساخت‌های ارتباطی خوبی که در سراسر جهان شکل گرفته اعتماد به نفس را برای تک تک انسان‌ها فراهم خواهد کرد تا نقش آفرینی بین المللی داشته باشند.

میرزای شیرازی بالا بردن دغدغه مندی خانواده‌ها و نوجوانان نسبت به عدالت خواهی و ظلم ستیزی و استکبارستیزی را از اهداف مهم گام دوم رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم نگاه و زاویه دانش آموزان را کاملا بین المللی و جهانی کنیم. برهمین اساس در هر کلاس مدرسه یک نقشه جهانی نصب خواهد شد تا دانش آموزان برای نقش آفرینی در سطح بین الملل خود را آماده کنند.

مسئول سازمان مدارس الگوی صالح با تاکید بر لزوم شناخت اهداف و مکر دشمنان، ابراز کرد: دانش آموزان باید استکبار را صرفا در موضوع استعمار و غصب سرزمین‌ها نبینند. رزمایش سفارت‌خانه مقاوت سبک زندگی دانش آموزان را تغییر می‌دهد و حتی در حوزه‌های هنری و ورزشی روحیه استکباری خود را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در رزمایش ملی سفارت‌خانه مقاومت دانش آموزان روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی مسئولانه بین المللی خواهند داش تا در محلات و عرصه بین الملل از طریق روایتگری و تولید محتوای خوب و فاخر نقش آفرینی کنند.

میرزای شیرازی ادامه داد: در رزمایش سفارت‌خانه مقاومت درصد کشف و رشد استعدادهای سیاسی هستیم تا سیاستمدارهای خوبی را به موقع کشف و روی آنها کار کنیم. رویداد سفارتخانه مقاومت فرصت خوبی است تا گاندی‌ها، ماندلاها و خمینی‌ها و رهبران استکبارستیز جهان را از هم اکنون کشف و روی رشد و ترقی آن‌ها کار کنیم......
پایان پیام/ ۲۱۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha